Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.02.2009 15:29 - Всичко е въпрос на контрол!
Автор: gavrosh Категория: Хоби   
Прочетен: 4927 Коментари: 18 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Едно от прозренията ми през последните месеци, за което намерих достатъчно доказателства е, че всички ние сме зависими от чувството което получаваме след действието КОНТРОЛ.

Повечето от нас изобщо не си даваме сметка за това, че имаме нужда от нови и нови порции от наркотика и че подчиняваме голяма част от ежедневието си на това.

Един прост пример: в семейството, партньора е решил да ни препоръча филм, ние имаме 2 възможности, да кажем , че ни харесва и до отидем на кино заедно или да кажем, че идеята не е добра и да отложим за някой по – добър филм. И в двата случая, НИЕ казваме какво да се случи и то без да си даваме много – много сметка за това.

Ако в подобна ситуация, партньорът просто каже : отиваме на кино”, то повечето от нас ще реагират с едно отлагащо НЕ”, всеки знае как да се измъкне и това ще означава, че ние не сме се съгласили с опита за контрол от негова страна. Ще кажем нещо от сорта на...какъв е този филм, не съм сигурен, защо не ми каза по – рано... и така можем дълго да продължим докато не постигнем своето, а именно – отлагане или смяна на филма. Много рядко , но е възможно и да се съгласим спонтанно, но това е тема за друг постинг.

Да погледнем какво се случва в работата. На събрание , наш колега ни предлага добра идея, но той е от друг отдел и това което предлага не е от неговата компетенция, но иначе идеята си я бива. Какво му казваме ние? Казваме му, че е супер и , че ако може да ни го изпрати в писмен вид и....с две думи ние му казваме какво да направи, така, че да усетим, че играе по нашите правила (отново контрол) и му казваме още нещо...ако ти дойде идея някой път, първо ще ми я кажеш на мен и после на всички останали!

Желанието ни , да казваме на други хора какво да правят или да не правят, според мен е постоянно, ежедневно, ежечасно и съпътстващо ни през по – голяма част от времето в което сме активни. Но защо е така? Защо имаме нужда от този наркотик. Дава ли ни чувството за контрол , усещането , че сме значими? И когато се почувстваме значими, а това означава в известен смисъл и силни...какво се случва с нас?

Случва се това, че искаме все повече от това усещане, както при наркотика и след време повечето хора започват да ни отбягват, но на нас не ни пука или забелязваме влечението си и своевременно взимаме мерки.

И в двата случая ще упражним контрол върху себе си , което отново ще ни накара да се почувстваме добре.

Интересно е също така, че ако няма други хора около нас, то ние започваме да контролираме нас си. За такъв човек обикновено се казва, че той е “владеещ се”, “дисциплиниран”, “ никога не излиза от общоприетото“, а също „стабилен“, „на него(нея) може да се разчита“. А това добре ли е ? И ако е добре, то за кого ? За наблюдаващите или за самия него ? Май за никого не е добре, един постоянно поставящ си граници и норми човек обикновено „сдава багажа“ или „превърта“ и така става автоматично пациент на някой друг, който да му каже какво трябва да прави за да се оправи, което също е форма на контрол...

Ако наистина всичко е вид контрол, ако контрола над нас или околните е нещо като природен наркотик и наистина се окаже, че сме зависими, то какво да направим?

Моето чувство за контрол ми подсказа, че един бял лист , няма как да остане бял и аз го попълних с букви, сега се чувствам добре, защото съм получил дневната си доза.

Ако това се прочете поне от един човек, то ...е, ясно, ще съм „накарал“ поне един човек да прочете това , което аз съм написал...

Има ли излизане от това? И ако някой ми отговори ще съм прав ли за всичко което съм написал?



Тагове:   контрол,   въпрос,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lightandbloo - prince...
22.02.2009 16:11
Princre... zashto ne vzemesh edna butilka i ne minesh...az shte te ostavja da me kontrolirash
цитирай
2. gavrosh - bloo
22.02.2009 16:16
можеше спокойно да напишеш : ВЗЕМИ една бутилка и ЕЛА да се ... : ) (ето , аз ти КАЗВАМ какво можеше да напишеш, казвам ти, затънали сме!!!)
цитирай
3. lightandbloo - nogo slojno go pravish, shte doi...
22.02.2009 16:18
nogo slojno go pravish, shte doidesh li ili da si tarsja drug ?
цитирай
4. gavrosh - ще остана тук bloo, мерси : )
22.02.2009 16:21
ще остана тук bloo, мерси : )
цитирай
5. lightandbloo - TI KAKVO SI VAOBRAZJAVASH!!? ...
22.02.2009 16:32
TI KAKVO SI VAOBRAZJAVASH!!?

mislja, che ot nas shte stane dobar duet...: ))

цитирай
6. gavrosh - bloo
22.02.2009 16:53
не съм добър в пеенето
цитирай
7. monella - е, и мен накара да го прочета..
22.02.2009 19:40
Май съм 22-рият ти четател.. Ето че и ти с този си пист контролираш публиката, т.е. караш ни да прочетем /по една или друга причина/ написаното от теб
цитирай
8. gavrosh - monella
23.02.2009 00:00
да, точно това се опитвам да си обясня, ако се окажа прав , значи съм го закъсал и не само аз! Аз искам да НЕконтролирам, другото го мога перфектно
цитирай
9. viki11 - Хубаво е да избираш по-рядко, има ...
23.02.2009 13:39
Хубаво е да избираш по-рядко, има толкова неща, които е все едно как ще се случат. И само в отделни случаи да упражниш своя контрол върху нещата.
Но да имаш зависимост към белия лист аз лично го смятам за проблем.
цитирай
10. gavrosh - viki11
23.02.2009 15:03
пак отиваме на същото :) да контролираш само в отделни случаи означава да имаш поглед върху цялото, само така можеш да прецениш кога точно да упражниш контрол и кога не! Белия лист ми хрумна докато пишех, може и да не е добър пример.Интересно ми е дали човек може да се откаже от влечението си към контрол и ако се откаже, дали ще е пагубно занего.
цитирай
11. gavrosh - да ти кажа честно, нямам представа ...
23.02.2009 23:42
да ти кажа честно, нямам представа какво е М-БГ,просветли ме :) но знам защо хората пишат!
цитирай
12. vokijd - Gavrosh, не знам дали си наясно.
25.02.2009 23:23
Освен тезата за контрол си засегнал и тази за Его-то (контрол над самия себе си). Напоследък тя е все по-разисквана в научните среди.
Темата за контрола за пръв път я срещнах, когато се запознах с течението на екзистенциализма (по-конкретно май беше Сартр).
Ако не ти е хоби да се интересуваш от подобни неща (както аз например) и не ги изучаваш, аз имам много конкретен съвет за теб: Спри да перкаш, брат, не те пра'и както трябва! :))
цитирай
13. gavrosh - 2-теми
25.02.2009 23:29
да прав си, егото се намесва много силно в темата. Също така си мисля, че стремежа за потискане на егото, който става абсолютна мода в момента е едно доста силно проявление на кнтрол : ) Мерси за съвета, писах постинга по наблюдение на познат и по "разговор" с непознат. Нещо като осъзнаване беше :)
цитирай
14. sigrina - [S]
28.02.2009 00:35
Определено си прав! :)
цитирай
15. gavrosh - :)
28.02.2009 20:58
a tolkova mi se iskashe da sam se obarkal...ako se okaja prav obache, shte znam ot kakvo da se lekuvam: ) mersi za komentara
цитирай
16. vanillijka - когато ти не се опитваш, или по-с...
01.03.2009 04:40
когато ти не се опитваш, или по-скоро си тип човек, който избягва контрол върху другите...това веднага се приема като..."аз успявам да му влияя,... мен ме слуша,...води се и т.н." т.е. храни, подхранва желанието за контрол на другите,които са постигнали "успех"...
но си прав, че когато не контролираш другите или избягваш да го правиш...то със сигурност се самоконтролираш повече и в някой слънчев ден- "изпушваш"...
мисля, че без контрол и самоконтрол не може...но ако може да е минимален...не знам обаче дали може...
цитирай
17. hinki - Древните даоси ...
10.04.2009 22:19
учат, че истинското действие се корени в недеянието, в това да оставиш нещата на тях самите, като се намесваш минимално. "Не прави нищо и всичко ще бъде направено." Този начин на действие показва вътрешна съсредоточеност и свобода на духа. Той изисква самоотреченост и пълно сливане с живота около нас.
цитирай
18. pumona - Казват, че
04.02.2010 17:25
пищещите са тихите луди... Хахах - тук има ли контрол?!
И аз прочетох постигнга
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gavrosh
Категория: Хоби
Прочетен: 39575
Постинги: 8
Коментари: 35
Гласове: 220
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол